dimarts, 31 d’agost del 2010

Guies de dubtosa qualitat

Per circumstàncies familiars, haig de circular relativament sovint pels voltants de la Plaça de la Sagrada Família i forçosament haig de creuar la cua de turistes per arribar al meu destí. M'agrada aturar-me al davant de la façana de la Passió per veure com avancen les obres i les escultures de'n Subirachs i penso que deu estar ben tip de picar pedra veient aquelles enormes imatges que dia a dia van emergint.

Ahir al capvespre, una vegada més estava contemplant l'espectacle, quan un grupet de persones, penso que era una familia vinguda del territori espanyol per la seva parla, la qual era acompanyada per un membre que semblava resident a la nostra ciutat i que els explicava la construcció. A les meves orelles va arribar això:

"Al principio fue construída por Gaudí, pero ahora las obras las està terminando Dalí. Aquí están sus esculturas". .....Vaya, vaya (tots alhora) ...I van seguir caminant..

Em va agafar un atac de riure histèric. No m'ho podia creure!....


Això em va fer recordar un altre afer dins de la Seu de Palma fa uns dos anys.

Vam arribar-hi d'hora per evitar les cues, i estàvem sols davant l'altar lateral dret contemplant l'obra d'art de'n Miquel Barceló, quan van entrar un grup de gent procedent també del territori espanyol, acompanyats del guia corresponent, i circulant davant dels tres altars, els va dir exactament això:

"Aquí pueden ver tres altares, el antiguo a la izquierda, el nuevo al centro i a la derecha el más nuevo de todos".... i també van continuar caminant....





...Si em punxen no em treuen sang... Així anem!!!!!!!


***