divendres, 27 de novembre del 2009

Cadenes de correu electrònic i Cco.

Hi ha un tema que encara em treu de polleguera i és el de les cadenes de correu electrònic.

Malgrat que quan les rebo només llegeixo els titulars, i automàticament les envio a la paperera, sempre m'arriben de parents i coneguts que ni tant sols em pregunten com estic i que és de la meva vida. Penso que, no costaria res personalitzar la tramesa fent encara que sigui una simple salutació, i interessar-se per la persona a la qual s'envia un mail d'aquestes característiques, ja que si es fa és perquè es pensa que pot ser del seu interès.

Recordo que quan no existia Internet ni pensaments que pugués haver-hi alguna cosa semblant, aquestes cadenes ja corrien pel correu tradicional. A través de corresponsals rebiem cartes amb llistes de persones a les quals s'havien d'enviar llibres o postals, sempre seguint un ordre i llavors només enviant-ne un/a, podries rebre'n una colla més, això si, no es podia trencar aquesta cadena. Mai vaig ser receptora de res. I això que en l'adolescència, em divertia enviant-ne.

I ha també el tema de correus massius amb adreces a la vista de "tutti quanti". Malgrat que també es continua alertant a la gent que no s'enviin d'aquesta manera, i que per això en tots els e-mail hi ha un camp que es diu Cco., sembla que hi ha encara moltes persones que no ho han descobert, i has de compartir correus amb tota l'agenda d'amistats del remitent.

Ara que venen dies d'enviar felicitacions i fitxers annexats, vull afegir-me als que fan aquestes recomenacions, per evitar rebre publicitats no desitjades, i difusió d'adreces per la xarxa.

***