divendres, 3 de juliol del 2009

Transgressions

Aquests dies estem rebent una notícia darrera l'altra, de persones molt conegudes i populars de la nostra societat que ens han deixat. Ja sabem que estem envoltats de fines hipocresies i cadascú, dins dels seus propis interessos ha opinat. És bo opinar i he trobat tant a la xarxa, com als mitjans moltes opinions de tota mena, en positiu i en negatiu, ja que, mai tant ben dit, en aquest món globalitzat, dues d'aquestes persones han estat transgressores a nivell mundial.


Aquesta setmana he acabat el taller de pintors impressionistes, i hem constatat una vegada més el que va suposar aquest moviment a les darreries del segle XIX i a principis del XX. També van ser persones que van transgredir les normes de la època, i fins i tot les seves obres van ser rebutjades pel Jurat del Saló de París oficial, i es van exposar al Salon des Refusés, el qual va tenir una gran afluència de públic per veure les obres considerades d'avantguarda. Només amb els títols de les pintures de'n James Whistler (1834-1903) , considerat el precursor de l'Art Noveau a França i Anglaterra, que va estudiar els colors fent paral·lelisme amb Simfonies musicals, i que només per aquests títols de les seves obres va ser rebutjat. Vull dir amb això, que molts d'aquests artistes, van tenir vides desconcertants per la resta dels mortals, però que la seva obra ens ha estat llegada i reconeguda a través de la història.




Públic al Saló des Refusés



Sinfonia en Blanc (rebutjada)
James Whistler


Per tant, sobre el tema inicial dels contemporanis que ens han deixat, crec que tenen en comú l'anar més enllà de les normes establertes i que ens hauriem de centrar en:

Una manera diferent de fer música.
Una manera diferent d'estimar.
Una manera personal de fer literatura.

Aquest és el llegat, i prescindir de jutjar una manera diferent i personal de viure i comportar-se, malgrat que les persones siguin personatges públics.

***